miercuri, 31 martie 2010

Micul Rege Macius

Micul Rege Macius / Der kleine König Macius, film de animaţie, de Lutz Stützner şi Sándor Jesse, 2008, Germania, 83 min. Pentru 4+.



Chiar înainte de a împlini 9 ani, Prinţul Macius se confruntă cu cel mai dificil
moment din viaţa lui de până atunci: tatăl lui, regele, moare şi el trebuie să preia coroana.
Pentru General însă, plicitisit de pace, aceasta e marea ocazie. El vrea să conducă ţara si să pornească un război.
Când Macius află despre planurile sale, decide să-şi asume responsabilităţile şi
devine rege...în felul său... Înfiinţează un parlament al copiilor cu care va guverna
împreună. Dar planul său dă greş şi haosul se instaurează în regat.
După ce războiul cu prinţul din ţara vecină este cu greu evitat, Macius decide ca în
viitor copiii să i-a decizii doar în ceea ce îi priveste...

Trenul vieţii

Trenul vieţii / Train de Vie, de Radu Mihăileanu, Franţa-Belgia-România, 1998, comedie, 103 min.



Într-o seară a anului 1941, Schlomo, nebunul satului, aduce consătenilor săi din shetl o ştire cumplită: germanii ucid şi deportează spre destinaţii necunoscute locuitorii evrei din shetl-urile vecine. În curând, şi sătucul lor va avea aceeaşi soartă. Imediat, Consiliul înţelepţilor, în frunte cu Rabinul, se reuneşte. Trebuie să găsească o soluţie pentru a-şi salva comunitatea! În zorii zilei, după multe discuţii, ideea salvatoare îşi face apariţia, chiar din gura nebunului: pentru a scapă de nazişti, vor organiza un tren fals de deportaţi! Se vor deghiza cu toţii fie în deportaţi, fie în mecanici de tren, ofiţeri germani sau soldaţi. Vor putea astfel să treacă de barajele şi de liniile naziste, pentru a se duce către Ţara Făgăduinţei, la Eretz Israel, via Uniunea Sovietica.

joi, 25 martie 2010

Programul săptămânii 26 martie -1 aprilie

Vineri, 26 martie

18:30 Şi inima mi se opri în loc / De battre mon coeur s'est arrêté, de Jacques Audiard, Franţa, 2005, 107 min.
20:30 Profetul / Un prophète, de Jacques Audiard, Franta, 2009, 150 min.

Sâmbătă, 27 martie

Filme pentru copii
11:30 Brendan şi secretul din Kells , animaţie, de Tomm Moore, Irlanda, 2009, 75 min. Pentru 7 +.
13:00 Mia şi Migou / Mia et le Migou, animaţie, de Jacques-Rémy Girerd, Franţa, 2008, 91 min. Pentru 3 +.

15:00 Un profet / Un prophète, de Jacques Audiard, Franţa, 2009, 150 min.
18:00 Şi inima mi se opri în loc / De battre mon coeur s'est arrêté, de Jacques Audiard, Franţa, 2005, 107 min.
20:30 Un profet / Un prophète, de Jacques Audiard, Franţa, 2009, 150 min.

Duminică, 28 martie

Filme pentru copii
11:30 Mia şi Migou / Mia et le Migou, animaţie, de Jacques-Rémy Girerd, Franţa, 2008, 91 min. Pentru 3 +.
13:30 Brendan şi secretul din Kells , animaţie de Tomm Moore, Irlanda, 2009, 75 min. Pentru 7 +.

15:00 Un profet / Un prophète, de Jacques Audiard, Franţa, 2009, 150 min.
18:00 Şi inima mi se opri în loc / De battre mon coeur s'est arrêté, de Jacques Audiard, Franţa, 2005, 107 min.
20:30 Un profet / Un prophète, de Jacques Audiard, Franţa, 2009, 150 min.

Marţi, 30 martie

18:00 Un profet / Un prophète, de Jacques Audiard, Franţa, 2009, 150 min.
20:45 Şi inima mi se opri în loc / De battre mon coeur s'est arrêté, de Jacques Audiard, Franta, 2005, 107 min.

Miercuri, 31 martie

Ziua filmului DOCUMENTAR
18:15 Capitalismul: o poveste de dragoste / Capitalism: A Love Story, de Michael Moore, SUA, 2009, documentar, 120 min.
20:30 Capitalismul: o poveste de dragoste / Capitalism: A Love Story, de Michael Moore, SUA, 2009, documentar, 120 min.

Joi, 1 aprilie

18:00 Un profet / Un prophète, de Jacques Audiard, Franţa, 2009, 150 min.
21:00 Un profet / Un prophète, de Jacques Audiard, Franţa, 2009, 150 min.

Programul săptămânii 20-25 martie

Sâmbătă, 20 martie

FILM PENTRU COPII
11:30 Arthur şi răzbunarea lui Maltazard, de Luc Besson, Franţa, 2009, 93 min. Pentru 7 ani + .

13:30 Ziua care mi-a schimbat viaţa / Le premier jour du reste de ta vie, de Rémi Bezançon, Franţa, 2008, 113 min.
15:30 Un profet / Un prophète, de Jacques Audiard, Franţa, 2009, 150 min.
21:15 Un profet / Un prophète, de Jacques Audiard, Franţa, 2009, 150 min.


Duminică, 21 martie

FILM PENTRU COPII
11:30 Arthur şi răzbunarea lui Maltazard, de Luc Besson, Franţa, 2009, 93 min. Pentru 7 ani + .

13:30 Ziua care mi-a schimbat viaţa / Le premier jour du reste de ta vie de Rémi Bezançon, Franţa, 2008, 113 min.
15:30 Un profet/ Un prophète, de Jacques Audiard, Franţa, 2009, 150 min.

Marţi, 23 martie

18:00 Un profet / Un prophète, de Jacques Audiard, Franţa, 2009, 150 min.
20:45 Un profet / Un prophète, de Jacques Audiard, Franţa, 2009, 150 min.

Miercuri, 24 martie

18:30 Ziua care mi-a schimbat viaţa / Le premier jour du reste de ta vie, de Rémi Bezançon, Franţa, 2008, 113 min.
20:30 Un profet / Un prophète de Jacques Audiard, Franţa, 2009, 150 min.

Joi, 25 martie

18:30 Ziua care mi-a schimbat viaţa / Le premier jour du reste de ta vie, de Rémi Bezançon, Franţa, 2008, 113 min.
20:30 Un profet / Un prophète, de Jacques Audiard, Franţa, 2009, 150 min.

miercuri, 24 martie 2010

Capitalismul: o poveste de dragoste

Capitalismul: o poveste de dragoste / Capitalism: A Love Story, de Michael Moore, SUA, 2009, documentar, 120 min.



Filmul denunţă în mod curajos consecinţele tragice pe care capitalismul le poate produce chiar şi în cea mai bogată ţară din lume, unde, în fiecare zi, 14.000 de oameni îşi pierd slujbele, locuinţele şi asigurările de sănătate.

Şi inima mi se opri în loc

Şi inima mi se opri în loc / De battre mon coeur s'est arrêté, de Jacques Audiard, Franţa, 2005, 107 min.



La 28 de ani, Tom este nevoit să-i calce tatălui său pe urme şi să înceapă a munci în lumea brutală şi mizerabilă a afacerilor imobiliare. Dar o oportunitate se iveşte, şi are posibilitatea de a da o audiţie pentru a deveni, ca şi mama lui, pianist. Începe să se pregătească foarte serios pentru această audiţie împreună cu o pianistă virtuoasă, de origine chineză. Aceasta nu vorbeşte o iotă în franceză, muzica fiind singurul liant dintre cei doi. Însă, presiunile din lumea dură a job-ului de zi cu zi devin mai mult decât Tom poate suporta...

Brendan şi secretul din Kells

Brendan şi secretul din Kells, animaţie de Tomm Moore, Irlanda, 2009, 75 min. Pentru 7 +.



În secolul al IX-lea, într-un colţ îndepărtat al Irlandei, se întinde Abaţia fortificată din Kells, unde Brendan, un tânăr de 12 ani, trăieşte în linişte şi pace. Munceşte de zor cu ceilalţi călugări, pentru a întări abaţia împotriva atacurilor vikinge.
Odată cu sosirea luminatului Frate Aidan, pentru Brendan începe o nouă viaţă de aventuri. El va trebui să termine minunata carte începută de Aidan şi să-şi învingă teama odată ce părăseşte zidurile abaţiei.

http://www.thesecretofkells.com/

PREMII :
- premiul publicului la Festivalul International de Animaţie D’Annency 2009;
- premiul publicului la Festivalul International Edinburg 2009 ;
- nominalizat la cel bun film de animaţie European Film Awards 2009;
- nominalizat la Oscar 2010;

Mia şi Migou

Mia şi Migou / Mia et le Migou, animaţie, de Jacques-Rémy Girerd, Franţa, 2008, 91 min. Pentru 3 +.

Un film pedagogic despre familie, solidaritate, ecologie.



După moartea mamei sale, Mia, o fetiţă de aproape 8 ani, decide să părăsească satul natal din America de Sud pentru a pleca în căutarea tatălui său. Acesta lucrează pe un mare şantier pentru a transforma o superbă pădure tropicală într-un cartier de hoteluri luxoase. Drumul este lung şi plin de suprize. O experinţă extraordinară … întâlnirea cu fantasticii Migou.

www.miaetlemigou.fr/front/index.php

PREMII:
- cel mai bun film de animaţie european la European Film Awards 2009;
- premiul publicului la Festivalul International de Animaţie Montreal 2009;
- cel mai bun film de animaţie, Festival Sao Paolo 2009;

miercuri, 17 martie 2010

Un profet

Un profet / Un prophète, de Jacques Audiard, Franţa, 2009, 150 min.

Marele premiu la Cannes, 9 premii Cesar, o nominalizare Oscar

Condamnat la şase ani de închisoare, Malik El Djebena nu ştie nici să scrie, nici să citească. Pare mai tânăr şi mai fragil decât ceilalţi condamnaţi. Are 19 ani. Marginalizat de liderul găştii corsicane care guvernează închisoarea, i se dă un număr de “misiuni” pentru a le îndeplini, întărindu-l şi câştigând încrederea liderului găştii de-a lungul procesului. Dar Malik este curajos şi învaţă repede, îndrăznind să-şi dezvolte în secret propriile sale planuri.



Interviu cu Jacques Audiard

La conferinţa de presă de la Cannes aţi vorbit puţin despre ironia titlului Un profet
Deoarece această dimensiune este reală, aparent nu este evidentă. Filmul s-ar putea numi Little Big Man, de exemplu. Titlul are rolul de injoncţiune, obligând pe cineva să înţeleagă ceva ce nu este neapărat dezvoltat în film, adică, faptul că avem de-a face cu un mic profet, un nou prototip de băiat.
Iniţial, am vrut să găsesc un echivalent francez pentru “You Gotta Serve Somebody”, un cântec de-al lui Bob Dylan care spune că suntem mereu în slujba cuiva. Mi-a plăcut fatalismul şi dimensiunea morală a acestui titlu, dar nu am găsit o traducere satisfăcătoare, aşa că am rămas cu Un profet.

Cum aţi ajuns la această poveste?
Ce ne-a interesat atât pe mine cât şi pe co-scenaristul Thomas Bidegain a fost cum putem începe cu subiectul lui Abdel Dafri şi Nicolas Peufaillit şi să creăm o poveste cinematografică pertinentă.
A trebuit să găsim o manieră de a face Un Profet să rezoneze într-o manieră contemporană.
Am vrut să creăm eroi din oameni pe care nu îi cunoşteam, care nu aveau deja o reprezentaţie de remarcat în cinema, precum arabii, de exemplu. În Franţa tendinţa în cinema este să îi punem în reprezentaţii care sunt naturale sau sociologice. Aşa că am vrut să facem un film de gen pur, puţin în stilul unui western care scoate în evidenţă oameni pe care nu îi cunoaştem şi îi transformă in eroi.

Ce v-a determinat să îl alegeţi pe Tahar Rahim cu faţă de înger în rolul lui Malik El Djebena?
Am fost dintotdeauna atras de anumite prototipuri masculine care nu erau neapărat caracterizate de nivelurile lor de testosteron.
Am putut să fac legătura în mai multe feluri între Matthieu Kassovitz cu care am lucrat de mai multe ori şi Tahar Rahim. Amândoi sunt prototipuri care mă sensibilizează.

A fost şi o modalitate de a permite spectatorului să se identifice cu personajul?
Am probleme proiectând identificarea dincolo de mine, dar desigur, a existat acea dorinţă. L-am considerat mai pertinent decât clişeul filmului obişnuit despre închisoare, de a avea încăperea plină cu oameni super virili. Condamnaţii din filmul meu nu sunt bărbaţi musculoşi, nu sunt făcuţi pentru acest mediu, dar paradoxal, ajung să-şi dezvolte calităţile care le permit să se ridice deasupra tuturor şi să domine.

Prin personajul lui Malik, filmul expune ideea că îndemânarea şi cunoaşterea oferă acces la putere.
Da, tocmai asta mi se pare cel mai interesant. Acest gen de persoană sparge tiparul, nu este huliganul de zi cu zi. Urmărindu-l pe Malik, îi vedem mintea în acţiune, o minte care dă dovadă de o adaptabilitate fenomenală, pe care acest personaj o va folosi cu orice oportunitate, la început pentru a-şi salva pielea, apoi pentru a supravieţui şi pentru a deveni mai bun şi în final pentru a atinge un alt nivel de putere.

Dimensiunea acestui film evocă un alt personaj de-al dumneavoastră, Dehousse în Un heros tres discret.
Da, se poate spune că aceste personaje sunt modele ale unui anumit tip de educaţie. Principiul iniţial este de a le oferi acestor oameni cea mai mare provocare a lor apoi să le ofer oportunitatea, posibilitatea de a construi o personalitate eroica. Povestea Profetului înfăţişează pe cineva care ajunge într-o poziţie pe care nu ar fi obţinut-o dacă nu ar fi fost în închisoare. Aici este paradoxul.

Cum aţi structurat această dorinţă de a-l transforma pe Malik într-un erou?
În mare parte urmărind imaginea arabilor în cinema, care este stupidă, sunt reprezentaţi fie ca terorişti sau pur şi simplu natural, într-un fel de context social realist. Asta m-a adus foarte repede la chestiunea alegerii actorilor. Pentru rolul lui Malik, aveam nevoie de cineva foarte polimorfic, care ar corespunde perfect temei identităţii în film. Un tânăr care nu are istorie şi totuşi va scrie una în faţa ochilor noştri. Ştiam de la început că acest rol nu ar putea fi interpretat de un actor cunoscut tocmai pentru că este povestea unei dorinţe de a atinge puterea, vizibilitatea.

Ne puteţi vorbi despre fantoma care îl însoţeşte pe Malik şi care îi inspiră viziunile mistice?
Filmul are într-adevăr momente fantastice, dar nu din cauza unei intenţii de a fi mistic. Fantoma este invenţia scenariştilor şi reprezintă o metodă de a ne ajuta, un fel de a trece în alt nivel al imaginaţiei care ne ajută să eliberăm ceea ce a fost spus deja. Tot datorită lui invocăm ideile Sufismului şi Dervishes şi permite scenariului să ia o altă dimensiune.

Există un trend în cinematografia actuală cu eroi întunecaţi, distruşi. În Un profet luaţi pe cineva care este distrus şi totuşi îl îndreptaţi spre un fel de pocăinţă.
Şi cu instrumente ce nu ar fi recomandate. Există mereu o modalitate de a construi anti-eroi. Asta nu mă interesează aşa mult. Mie îmi place ca eroul meu să înveţe din experienţă. Cred că cinema-ul are această funcţie: se uită la ceea ce este real pentru a ne învăţa cum să-l folosim. Poate lecţia cu care se confruntă Malik este paradoxală, dar asta mă interesează pe mine.

În opinia dumneavoastră, Un profet este un film moral?
Da, ar fi fost imoral să creez un personaj fără conştiinţă. Totuşi, el este conştient atât de bine cât şi de rău tocmai pentru că i s-a făcut rău.

Cum explicaţi zâmbetul misterios al lui Malik în momentul împuşcării?

Malik are dintr-o dată senzaţia că este într-un film şi are senzaţia invulnerabilităţii, ca un personaj fictiv în timp ce ceilalţi ating un impas în evenimentele ce se desfăşoară. Malik este o persoană care, în loc să se afunde, el supravieţuieşte, se ridică deasupra lucrurilor şi se va elibera, puţin cu puţin.

Este închisoarea o metaforă?
Evident, filmele de gen întotdeauna se prezintă ca o metaforă. Personajul a fost închis cu o sentinţă lungă. Intenţia a fost ca el să poată să înţeleagă ceea ce îi va fi de folos mai târziu când va ieşi, astfel ajungând la o paralelă între cele două universuri.

marți, 16 martie 2010

Special Radu Mihăileanu 16-17 martie

Special Radu Mihăileanu

Marţi, 16 martie

18:30 Trenul vieţii / Train de Vie, de Radu Mihăileanu, Franţa-Belgia-România, 1998, 103 min. Comedie.
20:30 Concertul / Le concert, de Radu Mihăileanu, România-Franţa-Italia-Belgia, 2009, 119 min.

Miercuri, 17 martie

18:00 Concertul / Le concert, de Radu Mihăileanu, România-Franţa-Italia-Belgia, 2009, 119 min.
20:15 Trăieşte! / Va, vis et deviens, de Radu Mihăileanu, Franţa-Belgia-Israel-Italia, 2005, 140 min.

Joi, 18 martie

19:00 OneWorld - Green Days (73min.), urmat de o discuţie despre revoluţii online cu Alex Bălăşescu.

joi, 4 martie 2010

Festivalul filmului german 11-14 martie

Joi, 11 martie

Film pentru copii


11:00 Micul Rege Macius/ Der kleine König Macius, film de animaţie, de Lutz Stützner şi Sándor Jesse, 2008, Germania, 83 min., pentru 4+.

18:00 Toţi ceilalţi / Alle Anderen, de Maren Ade, 2009,Germania, dramă, 119 min.
20:30 Cireşii înfloriţi / Kirschblüten – Hanami, de Doris Dörrie, 2008, dramă, 127 min.

Vineri, 12 martie

Film pentru copii


11:00 Rudy, purceluşul vitezoman / Rudi rennt wieder, de Peter Timm, 2007, Germania, 97 min. pentru 7 +.

18:30 Pianomania, de Lilian Franck şi Robert Cibis, 2009, Austria-Germania, documentar, 93 min.
20:30 Toţi ceilalţi / Alle Anderen, un film de Maren Ade, 2009, Germania, dramă, 119 min.

Sâmbătă, 13 martie

Filme pentru copii


11:00 Micul Rege Macius/ Der kleine König Macius, film de animaţie, de Lutz Stützner şi Sándor Jesse, 2008, Germania, 83 min., pentru 4+.
14:00 Puicuţe sălbatice / Die wilden Hüehner (Wild Chicks), pentru 12+



16:00 După muzică / Nach der Musik, de Igor Heitzmann, 2007, Germania, documentar, 105 min.
18:00 Recuperează-ţi mintea / Free Rainer, de Hans Weingartner, Germania – Austria, dramă, 120 min.
20:30 Câini de vânătoare / Jagdhunde, de Ann-Kristin Reyels, 2007, Germania, dramă/romantic, 86 min.

Duminică, 14 martie

Filme pentru copii


11:00 Rudy, purceluşul vitezoman / Rudi rennt wieder, de Peter Timm, 2007, Germania, 97 min, pentru 7 +.
14:00 Puicuţe sălbatice îndrăgostite / Die wilden Hüehner und die Liebe (Wild Chicks in Love ), pentru 12+

16:00 Cireşii înfloriţi / Kirschblüten – Hanami, de Doris Dörrie, 2008, dramă, 127 min.
18:30 Pianomania, de Lilian Franck şi Robert Cibis, 2009, Austria-Germania, documentar, 93 min.
20:30 Toţi ceilalţi / Alle Anderen, un film de Maren Ade, 2009, Germania, dramă, 119 min.

Cireşii înfloriţi

CIREŞII INFLORIŢI

un film de Doris Dörrie
(Kirschblüten - Hanami, Germania, 2008, dramă, 127 min.)

Când află că soţul ei, Rudi, este foarte grav bolnav, Trudi îi sugerează acestuia să meargă în vizită la copiii lor care locuiesc în Berlin, fără să îi spună lui Rudi adevărul. De vreme ce Franzi şi Karl nu par a fi foarte impresionaţi de vizita părinţilor lor, Trudi şi Rudi pornesc către Marea Baltică, loc unde femeia moare subit. Din acest moment, bărbatul îşi vede consoarta dintr-o perspectivă cu totul diferită, deoarece va realiza ce sacrificiu a ales să facă soţia pentru el.

Premii şi festivaluri

Bavarian Film Awards 2008 , Bavarian Film Award Best Actor (Darstellerpreis) - Elmar Wepper;

Best Production (Produzentenpreis) - Molly von Fürstenberg , Harald Kügler

Berlin International Film Festival 2008 -Nominalizare Golden Berlin Bear - Doris Dörrie

European Film Awards 2008- Nominalizare European Film Award Best Actor - Elmar Wepper

German Film Awards 2008- Film Award in Gold Best Costume Design (Bestes Kostümbild) - Sabine Greuning
-Best Performance by an Actor in a Leading Role (Beste darstellerische Leistung - Männliche Hauptrolle) -
Elmar Wepper

-Film Award in Silver Outstanding Feature Film (Bester Spielfilm) - Molly von Fürstenberg ,Harald Kügler

-Nominalizare Film Award in Gold Best Direction (Beste Regie),-Doris Dörrie

-Best Performance by an Actress in a Supporting Role (Beste darstellerische Leistung - Weibliche Nebenrolle) - Hannelore Elsner

-Cel mai bun scenariu (Bestes Drehbuch) - Doris Dörrie

-Outstanding Feature Film (Bester Spielfilm) - Molly von Fürstenberg , Harald Kügler

German Film Critics Association Awards 2009, German Film Critics Award Best Actor (Bester Darsteller) - Elmar Wepper

Seattle International Film Festival 2008, Golden Space Needle Award Best Film - Doris Dörrie

Valladolid International Film Festival 2008 Nominalizare Golden Spike, -Doris Dörrie

Câini de vânătoare


CÂINI DE VÂNĂTOARE
un film de Ann-Kristin Reyels
(Jagdhunde, 2007, Germania, dramă/romantic, 86 min )



E cu puţin înainte de Crăciun în Uckermark, un mic sătuc înconjurat de câmpii şi păduri interminabile, cu un stil de viaţă prea puţin interesant pentru un adolescent. Dar Lars o cunoaşte pe Marie. Şi viaţa parcă îşi schimbă brusc ritmul. Descoperă împreună cât de puţin contează cuvintele într-o relaţie. În acelaşi timp în familia lui Lars secretele ies la lumină…

Premii şi festivaluri

Berlin International Film Festival 2007
Premiul FIPRESCI
First Steps Awards, Germany 2007
First Steps Award pentru cea mai bună actriţă - Luise Berndt
Palm Springs International Film Festival 2008
New Voices/New Visions Grand Jury Prize - Ann-Kristin Reyels

Toţi ceilalţi


TOŢI CEILALŢI

un film de Maren Ade
(Alle Anderen, 2009,Germania, dramă, 119 min.)

Retraşi la casa lor de vacanţă din Sardinia, Chris şi Getti par pierduţi într-o fericire absolută. În realitate, cei doi sunt cum nu se poate mai diferiţi, iar întâlnirea cu un alt cuplu va produce un punct de cotitură în ritualurile secrete şi obiceiurile lor caraghioase.

Premii şi festivaluri

Bangkok International Film Festival 2009, Nominalizare Golden Kinnaree Award - Maren Ade

Berlin International Film Festival 2009, Femina-Film-Prize, Silke Fischer-For the production design.
-Silver Berlin Bear Best Actress - Birgit Minichmayr
-Nominalizare Golden Berlin Bear - Maren Ade

Film+ 2009, Editing Award Feature Film Fiction - Heike Parplies

După muzică




DUPĂ MUZICĂ

un film de Igor Heitzmann
(Nach der Musik, 2007, Germania, documentar, 105 min )

În scurt timp după demolarea zidului din Berlin, dirijorul austriac Otmar Suitner s-a pensionat despărţindu-se astfel de scena Operei de Stat din Berlinul de Est. A fost diagnosticat cu boala Parkinson. Dirijorul care a cucerit lumea nu-şi mai putea controla bagheta. Muzica a dispărut din viaţa cotidiană. Însă distrugerea zidului a adus cu ea şi alte schimbări în viaţa marelui artist: timp de mai multe decenii viaţa lui Suitner era împărţită în două, trăia o viaţă alături de soţia lui în Berlinul de Est şi o altă viaţă cu amanta şi fiul lor, Igor, în Berlinul de Vest. Pelicula prezintă descoperirea relaţiei dintre un tată şi un fiu prin intermediul filmului şi a muzicii. Igor îşi exprimă sentimentele cu ajutorul camerei, iar tatăl lui prin muzică. Un film despre un mare dirijor, povestit de fiul lui care încearcă să înţeleagă muzica pentru a-şi cunoaşte tatăl.

Pianomania


PIANOMANIA

un film de Lilian Franck, Robert Cibis
(Pianomania, 2009, Austria-Germania, documentar, 93 min )

Un film despre iubire, perfecţiune şi un pic de nebunie. 88 de clape, 230 de coarde pe o ramă de fontă, un corp de 480 de kilograme pentru vibraţiile plăcii de rezonanţă. Stefan Knüpfer caută întotdeauna sunetul perfect. Dar fiecare pian îşi impune propria personalitate. Fiecare operă compusă cere o altă tonalitate. Şi fiecare artist îşi are propriul temperament şi propria viziune. Astfel munca lui Stefan se transformă într-o adevărată artă…


Premii şi festivaluri

European Film Awards 2009 Nominalizare Best Documentary Award , Lilian Franck, Robert Cibis

Recuperează-ţi mintea


RECUPEREAZĂ-ŢI MINTEA

un film de Hans Weingartner
(Free Rainer, 2007, Austria-Germania, dramă, 120 min )

V-aţi întrebat vreodată cât de exactă este măsurătoarea audienţei pentru programele TV? Şi dacă numărul de spectatori reflectă calitatea programului? Acest film îşi doreşte să conteste prezumţii conform cărora aceste măsurători nu ilustrează realitatea. După ce viaţa perfectă a lui Rainer, un realizator de emisiuni TV, se dă peste cap, devine inamicul numărul unu al programelor stupide de pe micul ecran şi a producătorilor acestora

Programul săptămânii 5-10 martie

Vineri, 5 martie

18:15 Ziua care mi-a schimbat viaţa / Le premier jour du reste de ta vie, de Rémi Bezançon, Franţa, 2008, 113 min.
20:30 În căutarea lui Eric / Looking for Eric, de Ken Loach, Anglia-Franţa-Italia- Belgia-Spania, 2009, 116 min.

Sâmbătă, 6 martie

FILME PENTRU COPII
11:00 Epoca de gheaţă 3: Apariţia dinozaurilor, de Mike Thurmeier, Carlos Saldanha, SUA, 2009, 94 min.
13:30 Ponyo, de Hayao Miyazaki, Japonia, 2008, 101 min. Pentru 5 ani + .

16:00 În căutarea lui Eric / Looking for Eric, de Ken Loach, Anglia-Franţa-Italia- Belgia-Spania, 2009, 116 min.
18:15 Ziua care mi-a schimbat viaţa / Le premier jour du reste de ta vie, de Rémi Bezançon, Franţa, 2008, 113 min.
20:30 În căutarea lui Eric / Looking for Eric, de Ken Loach, Anglia-Franţa-Italia- Belgia-Spania, 2009, 116 min.

Duminică, 7 martie

FILME PENTRU COPII
11:00 Ponyo, de Hayao Miyazaki, Japonia, 2008, 101 min. Pentru 5 ani + .
14:00 Epoca de gheaţă 3: Apariţia dinozaurilor, de Mike Thurmeier, Carlos Saldanha, SUA, 2009, 94 min.

16:00 În căutarea lui Eric / Looking for Eric, de Ken Loach, Anglia-Franţa-Italia- Belgia-Spania, 2009, 116 min.
18:30 Un sărut tandru / AE Fond Kiss, de Ken Loach, Marea Britanie-Belgia-Franţa, 2004, 104 min.
20:30 În căutarea lui Eric / Looking for Eric, de Ken Loach, Anglia-Franţa-Italia- Belgia-Spania, 2009, 116 min.


Marti, 9 martie

18:00 În căutarea lui Eric / Looking for Eric, de Ken Loach, Anglia-Franţa-Italia- Belgia-Spania, 2009, 116 min.
20:30 În căutarea lui Eric / Looking for Eric, de Ken Loach, Anglia-Franţa-Italia- Belgia-Spania, 2009, 116 min.

Miercuri, 10 martie

18:30 BEST OF THE BEST – cele mai bune scurtmetraje româneşti într-o singură proiecţie! Romania, 105 min.

RENOVARE, de Paul Negoescu (in competiţie la Berlinale 2010 şi GOPO 2010)
ACASĂ, de Paul Negoescu,
ALEXANDRA, de Radu Jude
LAMPA CU CACIULĂ, de Radu Jude
ICRE NEGRE, de Răzvan Săvescu

20:30 În căutarea lui Eric / Looking for Eric, de Ken Loach, Anglia-Franţa-Italia- Belgia-Spania, 2009, 116 min.

Epoca de gheaţă 3: apariţia dinozaurilor

Epoca de gheaţă 3: Apariţia dinozaurilor, de Mike Thurmeier, Carlos Saldanha, SUA, 2009, 94 min.




Eroii sub zero grade din Ice Age si Ice Age 2: The Meltdown revin pe marile ecrane, într-o nouă aventură incredibilă … pentru toate vârstele.

Veveriţa Scrat continuă să pună mâna pe derutanta alună (în timp ce s-ar putea să îşi fi găsit marea dragoste); Manny şi Ellie aşteaptă naşterea primului lor mini – mamut, Sid cel leneş îşi creează propria lui familie improvizată furând nişte ouă de dinozaur; iar Diego, tigrul cu dinţii ascuţiţi se întreabă dacă nu cumva creşte prea încet stând cu prietenii săi.