de Ana Vlad si Adi Voicu, România, 2010, 1h 30 min, documentar
Dacă "vesticii" erau obişnuiţi să aleagă dintre sute de branduri, în România oamenii trăiau o cu totul altă experienţă: o singură marcă pentru fiecare produs. De aici şi importanţa pe care aceste monobranduri a avut-o în vieţile celor care le realizau, dar şi a celor care le foloseau.
Metrobranding spune povestea destinului spectaculos al celor şase branduri, altădată vedete ale epocii de aur: salteaua Relaxa, tenişii de Drăgăşani, bicicleta Pegas, motocicleta Mobra, becul de Fieni şi maşina de cusut Ileana.
Au apărut aproximativ în acelaşi timp, odată cu industrializarea socialistă şi în timp ce, în jurul fabricilor care le produceau, răsăreau oraşe peste noapte, brandurile respective deveneau obiecte de cult în visele şi în viaţa de zi cu zi a fiecărui român. Ce s-a ales de destinul lor, de oamenii din jurul lor şi de micile oraşe industriale pe care le susţineau? Există viaţă după moarte pentru mărcile socialiste?
Filmările au avut loc în oraşele care le produceau şi care au împrumutat până şi numele lor. Altădată mândria României socialiste, acestea şi-au pierdut complet identitatea, odată cu dispariţia produselor. Un final trist pentru o poveste de dragoste ai cărei protagonişti erau brandurile celebre de odinioară şi oamenii din oraşele mici, care astăzi trăiesc în umbra acestor produse.
Adi Voicu şi Ana Vlad au absolvit Universitatea de Artă Teatrală şi Cinematografică "I.L. Caragiale" din Bucureşti în 2005, respectiv 2006. Între 2007-2010 au scris şi regizat împreună documentarul Metrobranding - o poveste de dragoste între oameni şi obiecte. În 2010, a urmat al doilea documentar Victoria, produs de Mandragora pentru HBO CE Original Programming. Victoria a fost câştigătorul primei ediţii a secţiunii de documentar a Concursului Naţional de Scenarii din 2009, iniţiat de HBO şi realizat în parteneriat cu TIFF. Documentarul prezintă prin fragmente comico-absurde din viaţa locuitorilor din Victoria spritul unui oraş mic creat pentru "omul nou", comunist, şi transformat peste noapte în oraş european.
Adi Voicu a mai lucrat ca regizor la documentarul Faces (2006) produs de Asociaţia Salvaţi Dunărea şi Delta şi Academia Caţavencu şi ca director de imagine pentru scurtmetrajele de şcoală 4th Sunday (2004), Down till dusk (2003, Premiul special pentru imagine - Festivalul CineMAiubit), Good ideas come from above (2003), Schlak (2002), Ringspiel (2001). Tot în timpul şcolii a fost asistent de imagine pentru Minorities in Romania, produs de CBS.
În timpul studiilor, Ana Vlad a regizat scurtmetrajele - Lucky Trip (2006), Taste Casablanca! (2005), Chocolate (2003, Premiul Publicului - Festivalul CineMAiubit), Free your mind (2002), May-cherries (2001) şi documentarul Babes (2002, Premiul Signis pentru documentar - Festivalul CineMAiubit).
Metrobranding - selecţii în festivaluri: Selecţionat între cele 5 filme ale anului 2010 în DocAlliance (parteneriat ce reuneşte efortul comun al celor mai importante cinci festivaluri europene de film documentar - CPH:DOX Copenhaga, DOK Leipzig, IDFF Jihlava, Planete Doc Review Varşovia şi Visions du Reel Nyon). Documentarul a fost prezentat şi în alte festivaluri: DMZ Coreea, Zagreb DOX etc. Selecţia DOC ALLIANCE grupează 5 filme de excepţie, câte un film selectat de fiecare partener din Doc Alliance în parte. Ulterior toate cele cinci filme sunt prezentate în fiecare festival.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu